Linjeutbildning och egna initiativ

Drygt två veckor i Busslinks tjänst har förflutit och jag jag lärt mig en massa nyttigt. Vad som återstår är ytterligare några dagars utbildning innan de släpper ut mig på fält i skarpt läge, bl.a är det stomlinjerna kvar samt några andra diton. Dessutom finns ledbussbiten kvar och beträffande den kommer vi att vara på körgården en förmiddag för att sedan ge oss ut på gatorna efter lunch. Hur linjeutbildningen går till har jag nog inte tagit upp men i så fall kommer det nu. Exempelvis kan jag nämna 3:an mellan Karolinska sjukhuset och Södersjukhuset som betas av på måndag. Innan dess ska vi ha åkt linjen i förväg för att få ett hum om sträckningen och genom att åka en linje innan den körs blir det på sätt och vis lättare att lära sig. Det konceptet har jag redan anammat i samband med tidigare besök i Stockholm; jobbrelaterat på förmiddagen och linjeåkning på eftermiddagen. Förvisso på egen tid men det är aldrig fel att ta egna initiativ och i det fallet ville jag verkligen lära mig. Resultatet: hyfsad lokalkännedom har jag i Stockholm och kunde vissa linjer redan innan internutbildningen hos Busslink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0