Kursstart för bussförarutbildningen

Hej allesammans!
Som många vet har jag börjat på en bussförarutbildning i Vännäs och tänkte nu avlägga en liten rapport. Det har tyvärr uteblivit pga avsaknad av dator men idag hittade jag några maskiner på skolan vilket sannolikt betyder en mer frekvent händelserapportering.
Nåväl, till ämnet:
Kursstarten var i måndags med en introduktion och genomgång av utbildningen i stort, dessutom fick vi redan då vår allra första läxa. Denna skulle skulle handla om vad vi elever anser lämpligt att kräva för att få D-behörighet och redovisas dagen därpå.  Sagt och gjort, läxan förhördes och det visade sig att det vi kommit på stämde riktigt bra med Skolverkets och Transportstyrelsens kursplaner som även de behandlades. En ny läxa mutdelades där vi till idag skulle repetera och läsa in B-delen inför teorifrågorna.
Av de sistnämnda har jag blivit klar med en och ska fortsätta med densamma under dagens gång.
Grupper har vi också blivit indelade i och scheman ska inom kort delas ut, det första gänget som är ute och kör hamnade jag inte i men min tur kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0