TVdags - Andra Avenyn

Sedan ett par månader tillbaka följer jag ovan nämnda serie regelbundet och skulle ha svårt att slita mig från den, inte bara för att den är välgjord men också för att den är en följetång. Alla som följer en tv-serie av något slag, säg Desperate Housewives, Prison Break, Gossip Girl o.d kan nog vittna om hur bl.a spänningen stiger när ledmotivet rullas upp, när intrigerna hopas, hur karaktärerna interagerar och då alla smaskiga skandaler, otrohetsaffärer m.m rullas upp. Icke heller att förglömma chansen att få gotta sig i andras olycka eller hoppas att de där två turturduvorna finner...
Många har säkerligen retat upp sig på dessa irriternade reklampauser just när det är som mest intressant eller då avsnittet tar slut och man vill ha mer tv, efter en vecka kommer nästa och givetvis är då gemene man planterad i soffan och låter ögonen jobba. 
 Tror ni att den finns en skillnad program/serier med olika sändningsintervaller? Alltså att vissa sänds på en bestämd tid varje dag medan andra bara visas en gång i veckan. Min teori(obs bara en gissning) är att man skulle kunna ta en serie för givet om den gick varje dag men om jag tar Grey´s Anatomy som exempel vet de flesta att de går en gång i veckan.
Mellan varven hinner tittaren reflektera över det som visats och då ha det som samtalsämne med andra i sin omgivning, någon känner kanske igen sig och har varit med som samma saker eller har satt sin fot där avsnittet spelats in.

Vad tycker du om ovanstående och vad får dig att följa ditt favvoprogram?
Skulle det bli bättre/sämre om det sändes en eller flera gånger i veckan?

(Medan detta inlägg skrivs får jag veta att Andra Avenyn hade sin säsongsfinal förra tisdagen så nu gäller det bara att hålla ut till hösten.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0