Låsta trådar i Bussnack

Den sista tiden har det uppenbarligen varit busigt i lastbilsdelen i ovan nämnda forum varpå en vild tråd låstes och en kvastmarkering om att det inte är avsett att föra diskussioner om åkeribranschens villkor eller att föra miljöpolitiska diskussioner om järnväg contra lastbil.
Vart passar då en lastbil kontra järnvägdiskussion bäst, i ett järnvägsforum eller lastbilsforum?
Dessutom har jag en fundering angående att  "subjektivt färgade åsikter" inte hör hemma i Bussnack. Enligt regelsidan är inte bl.a arbetsmarknadsfrågor tillåtna men varför? Det om något borde vara av stort intresse och arbetsmarknaden är ju i hög grad en del av hela bussbranschen.
Istället för att utestänga sådant som inte är direkt relaterat till lastbilen som fordon stödjer jag förslaget om att införa en tavla för trafikrelaterade ämnen.
Att försöka "tysta ner" vissa åsikter är ingen idé då de garanterat dyker upp som en svamp någon annanstans.

Detta gäller för lastbilsforum
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=20901.0

Regelverket
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=19830.0

Reaktion på låst tråd
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=20902.0

Swebus Express #30 (KH 15024)

Mandag 12.januar kjørte #30 sin siste tur for SweX, turen gikk fra Malmø 1330 med ankomst Oslo 2130. Nå skal bussen "strippes" for dekor og utstyr og starte en ny karriere hos Concordia i Halden. Den skal erstatte den Ikarus som brant forrige uke og dermed er det slutt på destinasjonsrull hos SweX.

RSS 2.0