Bussmicke

image2
Michael Nilsson, även känd som Bussmicke är en person som har en passion för fotografering och vars intressen ligger inom kollektivtrafik, m.a.o järnväg, spårväg, buss och tunnelbanor o.d.
Intresserad av bussar och tunnelbanetåg har funnits sedan mycket tidig ålder och vid 5-årsåldern satt han och ritade tunnelbanetåg på ritblock.
Fotograferandet av kollektivtrafik började på allvar 1991 men var innan dess mest sporadiskt, fram till mars 1999 fotograferade han enbart dia, därefter både dia och digitala bilder för att i mitten av september -04 övergå helt till digitalt, både av mig och många andra anses han som en mycket skicklig fotograf och med ett öga för motiv och annat har han visat prov på kreativt bildskapande.

Han tycker om att resa, gärna med kameran i vårt avlånga land men även utlandsresor kan företas och under årens lopp har det blivit en skaplig samling bilder. De kan ses på Bussmickes hemsida. som varit uppe sedan -97, idag huserar där över 32 000 bilder men det ökar hela tiden och man kan med fördel titta in då och då för att upptäcka nytt material.

Jag och många andra möter honom dagligen i bl.a. Bussnack och Postvagnen men en del av er har kanske skymtat Bussmicke ute på fältet eller rentav sett tvprogramet 100 höjdare där man har medverkat.
Besök gärna ovan nämnda forum så får ni se även mina och andras bilder som läggs ut, utöver diskussionerna som förekommer där. Om ni registrerar er kan ni själva delta i diskussionerna, snacka och lägga ut bilder m.m., ju fler som deltar i diskussionerna är bättre ochdessutom kan man alltid lära sig något nytt.



Hälsar
Eder
/Martin

Kommentarer
Postat av: Mårten

Tack för din kommentar på min blogg! Roligt att du tycker den är läsvärd!

Bussmickes bildsida är otroligt bra! Spanar in den rätt ofta.

Tar du också bussbilder?

2008-01-11 @ 15:20:08
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare/
Postat av: Karin

Jag bryr mig inte om dina bussbilder!

2008-01-22 @ 15:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0