Den stora dagen är snart kommen

Imorgon är det en stor dag för mig då det ska bevisas, har jag de rätta kunskaperna för behörigheten CE eller inte?
Åtskilliga körlektioner(likaså tusenlappar) har plöjts ner och jag hoppas verkligen att denna investering betalar sig på ett eller annat sätt.

Dagen till ära har denna onsdags körlektioner genomförts i Västerås, inte minst för att "hålla ångan uppe" vad gäller körrutinen men också för att nöta in lokalkännedomen. I efterhand kan jag konstatera att det var väl värda pengarna enär körning i cirkulationsplats gick betydligt sämre än jag förväntat mig. Det kan ju till stor del bero på mig själv men också för att dagens släp var 3 meter längre än det jag övat mig med, tekniken är precis densamma men det gäller nog bara att hålla ut lite mer om man inte vill ta en och annan trottoarkant.

Nervös är jag förstås av olika anledningar, kanske inget ovanligt men faran är att låta detta inverka på körningen. Påtagligt  var detta då jag kände mig aningen osäker bakom ratten, dels med tanke på morgondagen men också för att det var en helt ny stad att köra i(då bortser jag från mina besök i staden till fots). Rådet jag fick från körläraren är att i vissa situationer kanske hålla igen lite på farten så det går lite smidigare, bättre det än att klanta sig fullständigt. Även planering av körning måste ses över och att placera fordonskombination lite bättre när vägen kröker sig. 
Mycket att tänka på men innan det blir skarpt läge har trafikskolan planerat in viss finslipning under förmiddagen.

Spänningen stiger sakta men säkert och hur det går får ni naturligtvis reda på imorgon kväll.


Hälsar
Eder
/Martin

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja fast det var synd att den hade så mycket navelsträng i ansiktet.. Det är bubblorna navelsträngen.

2008-12-28 @ 12:06:14
URL: http://glitterangeln.blogg.se/
Postat av: Mårten

Hej!

Hoppas att uppkörningen gick bra!



Mvh

Mårten

2009-01-19 @ 21:59:32
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare
Postat av: Mårten

Vad synd! Hoppas att det går bättre nästa gång! Vad var det som gick snett? Vad är svårast med att köra med släp?



Mvh

Mårten

2009-01-25 @ 17:42:44
URL: http://digitalspegling.blogg.se/bussforare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0